מהו טיפול שורש, ומתי אנו זקוקים לו?

טיפול שורש בירושלים

השן כואבת, אולי זו דלקת, אולי זו סתימה, אולי טיפול שורש.

אנחנו לעולם לא נדע לאבחן לפני צילום מקצועי במרפאת השיניים, אבל לפני הכל, כמה דברים שחשוב לנו לדעת לפני טיפול שורש, כיצד זה מתבצע, ולמה כל כך חשוב לוודא שהרופא המטפל בכם הוא רופא מנוסה, מומחה לטיפולי שורש והטכנולוגיה בה הוא משתמש לטיפולי השורש הינה מתקדמת ואיך ניתן להפחית מינימום כאב בטיפולי שורש, ומקסימום יעילות.

השורש הינו חלקו של השן, אשר חודר את עצם הלסת ומוסתר בתוך החניכיים. השורש מהווה המשך של כותרת השן, ומתחת לשכבת האמייל והדנטין, נמצאות תעלות השורש המכילות בתוכן את מוך השן – המרכז העצבי של השן, המורכב מכלי דם וכלי עצב.

רופא שיניים מקבל החלטה לגבי טיפולי שורש בירושלים במרפאתנו בעיקר במקרים הבאים:

  • כאשר קיימת דלקת של מוך השן (פולפיטיס), אשר לא ניתנת לריפוי באמצעות טיפול תרופתי חיצוני. דלקת מסוג זה מלווה, בדרך כלל, בכאב חד וחזק.
  • במצבים בהם מוך השן נמק, כלומר מערכת הדם והעצבים כבר אינה מתפקדת. מצב זה יכול להתקיים כתוצאה מחבלה של השן ובהמשך לדלקת של מוך השן.
  • כאשר מתקיים הרס ניכר של מבנה השן, אך עדיין ניתן להשתמש בו כבסיס תמיכה לכתר שיקומי.
טיפולי שורש בירושלים
טיפולי שורש בירושלים

מה בעצם כולל טיפול שורש בירושלים?

מהות טיפול שורש בירושלים במרפאתנו ובכלל, הינה ניקוי של תעלות השורש על ידי הוצאתם של מוך השן והרקמות הנגועות וחיטוי כימי של התעלות. לאחר מכן, מתבצע איטום של התעלות ידי חומר ייעודי.

במקרים נדירים (פחות מ-10%) בהם הניקוי לא הושלם והדלקת המשיכה להתפשט, קיים צורך בטיפול שורש חוזר, אשר לרוב הינו מורכב יותר מהקודם.

טיפול שורש בירושלים במרפאתנו, מתבצע, בדרך כלל, תחת הרדמה מקומית, ואינו מלווה בכאב או חוסר נוחות מיוחדת. גם בתקופת ההחלמה שלאחר הטיפול, מרבית המטופלים אינם מרגישים כאב כלשהו.

מפני שמדובר בתהליך הדורש התערבות עדינה ומדויקת – תעלות השורש הינן, לפעמים, בעלות רוחב של מיקרונים בודדים! – נדרש ניסיון ומיומנות רבים של הרופא המטפל בטיפול שורש.

במרפאתנו, טיפולי שורש מתבצעים על ידי ד"ר יקי מזרחי – מומחה לרפואת הפה, אשר השלים את ההתמחות בית החולים הדסה עין כרם.

מדובר בהתמחות ייחודית לטיפולי שורש, העוסקת במגוון רחב של מחלות של חלל הפה, כגון נגעים בריריות הפה והשפתיים, הפרעות בתפקוד בלוטות הרוק ומערכת הלעיסה, כאבי פנים ולסתות.

כמו כן, מומחים ברפואת שיניים בירושלים לרפואת הפה, מוסמכים לבצע טיפולי שיניים למתרפאים בסיכון רפואי גבוה, כגון מטופלים בעלי בעיות לב, סכרת, ולאחר הקרנות וכימותרפיה.

באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת שלנו, אנחנו מבצעים את טיפולי השורש בירושלים במרפאתנו ביעילות מירבית ומינימום כאב.

הירשמו לביקור במרפאתנו לטיפולי שורש ותהנו מיחס אישי, שירות מקצועי וטיפול חסר פשרות של רופאים מנוסים ומומחים.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

לקביעת תור